RTÜK’ten Halk TV ve TELE 1’e ceza

RTÜK, CHP önderi Kemal Kılıçdaroğlu’nun 24 Mayıs 2022 tarihli “TURKEN Vakfı” açıklamasını ikinci kere yayınlayan Halk TV’ye ikinci defa idari para cezası verdi.

RTÜK Üst Heyet Üyesi Onur Konuralp toplumsal medya hesabından yaptığı paylaşımında, “Siyasi iktidarın, ‘ekran koruyucusu’ rolünü üstlenen RTÜK, Halk TV’ye ‘CHP önderi Kemal Kılıçdaroğlu’ cezası kesti.  RTÜK, CHP başkanı Kılıçdaroğlu’nun 24 Mayıs 2022 tarihli ‘TURKEN Vakfı’ açıklamasını ikinci sefer yayınlayan Halk TV’ye ikinci defa idari para cezası verdi” dedi.

Konuralp, HDP Milletvekili Mehmet Tiryaki’nin terör örgütü PKK başkanı Abdullah Öcalan için kullandığı “Sayın” tabiri nedeniyle Halk TV’ye para ve 3 kere program durdurma cezası verildiğini de aktardı.

Konuralp, “Oysa ki tabirin hata olmaktan çıkartıldığını iktidar mensupları övünerek anlatıyordu. Yargıtay içtihatları da ifadeyi hata kabul etmiyor!” tabirlerini kullandı.

TELE 1’E PARA CEZASI

Konuralp, RTÜK,’ün TELE 1’e de kendisini eleştirdiği gerekçesiyle cezalandırdığını bildirdi ve şunları söyledi:

“Basın, söz ve niyet özgürlüğünün garantisi altında olan ve üstelik Sayıştay raporuna dayanan tenkitler nedeniyle RTÜK, TELE 1’e para cezası verdi.”

Related Posts

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.