İngiliz basını: Ruanda’ya uçuşun durdurulması, Boris Johnson’a darbe

İngiltere, yasa dışı olarak ülkede bulunan göçmen ve sığınmacıları Ruanda’ya gönderme kararı aldı.

İki ülke ortasında imzalanan mutabakat, memleketler arası reaksiyonlara neden olurken, Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi (AİHM), İngiltere’nin sığınmacıları Ruanda’ya göndereceği birinci uçuşu durdurdu.

İngiltere’nin gündemine oturdu

İngiliz basını, AİHM’in sığınmacıların Ruanda’ya gönderileceği uçuşu durdurma kararını yorumladı.

Gazete manşetlerinde, son dakikada alınan AİHM kararıyla durdurulan uçuşla ilgili gelişmeler yer aldı.

“Ne zalim bir saçmalık”

Daily Mirror, hükümetin sığınmacıları göndermek için kiraladığı uçağa ödenen 500 bin sterline dikkat çekerek, bunun vergi mükelleflerine yönelik “ahlaksız bir numara” olduğunu yazdı.

“Ne zalim bir saçmalık” manşetiyle çıkan gazetede, birinci uçuşla ilgili sürecin kaos içinde sona erdiğini vurguladı.

“Johnson için değerli bir darbe”

Guardian gazetesi ise AİHM kararı sonucunda hükümetin binlerce sığınmacıyı Ruanda’ya hudut dışı etme planının “kaosa sürüklendiğini” ve bunun Başbakan Boris Johnson için “önemli bir darbe” olduğunu yazdı.

“Ruanda hava komedisi”

Metro gazetesi, karardan çabucak evvel bir avuç sığınmacının pistte bekletildiğini belirterek yaşananları “Ruanda hava komedisi” olarak nitelendirdi.

Times’a nazaran, İngiltere, karar sonucu Avrupalı ​​yargıçlarla bir çatışma içine girdi. Gazete, bir hükümet kaynağının “mesai vakti olmayan bir Avrupa Mahkemesi yargıcının, İngiliz mahkemelerinde günlerce süren tartışmaları geçersiz kıldığını” söylediğini aktardı.

“İnsanlık bunun neresinde” sorusu

Telegraph gazetesi ise kararın akabinde hükümetin AİHM üyeliğinden ayrılmayı düşünebileceğini ileri sürdü.

Aşırı sağa yakın Daily Mail ise haberinde, sığınmacıları taşıyan bir tekne fotoğrafı ile “Strazburg’daki yargıçlar” tarafından durdurulan uçağı karşılaştırdı.

Gazete, dev bir petrol tankerine çok yakın olan teknenin manzarasını daire içine alarak “İnsanlık bunun neresinde?” diye sordu.

“Şüphe düşürdü”

i gazetesi de göçmen ve sığınmacıların, Manş Denizi’nden geçişlerine devam ettiğine dikkati çekerek, salı günü gelen 260 kişi ortasında onlarca çocuk ve bir bebeğin olduğunu yazdı.

Gazete, bu geçişlerin, İçişleri Bakanlığı’nın Ruanda siyasetinin caydırıcı olacağı istikametindeki tezlerine kuşku düşürdüğünü belirtti.

Tepki çeken plan ve AİHM kararı

İngiltere’de yasa dışı olarak bulunan göçmen ve sığınmacıları Ruanda’ya göndermek için 14 Nisan’da iki ülke ortasında Göç ve Ekonomik Kalkınma İştiraki muahedesi imzalanmıştı. Muahedeye insan hakları kuruluşları reaksiyon göstermişti.

13 Haziran’da Temyiz Mahkemesi yargıçları, göçmen ve sığınmacıları Ruanda’ya götürecek birinci uçuşun yapılabileceğine hükmetmişti.

Uçuşa dakikalar kala durduruldu

Bireysel müracaatları da reddedilen sığınmacıların avukatları, uçağın kalkmasına saatler kala Avrupa İnsan Hakları Mahkemesi’ne (AİHM) müracaat yapmıştı. AİHM de dün uçağın hareketine dakikalar kala aldığı kararla uçuşu durdurmuştu.

Related Posts

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak.